Хочеш бути розумним - навчися розумно запитувати, уважно слухати, спокійно відповідати.
І Лафантен
Розвивати критичне мислення нині один із модних трендів в освіті. Та з чого починати? Як навчати дітей розрізняти факт і суб'єктивне бачення?
Розвивати критичне мислення можна на різних уроках, у різних видах учбової діяльності, але одним з найкращих із них є урок української мови, тому що на письмі процес мислення стає найефективнішим засобом навчання, створює додаткову мотивацію до навчання, вивченню краси українського слова. Учні ефективніше засвоюють матеріал тому, що це їм цікаво. Навчити критично мислити школярів неможливо пасивними методами навчання. Тому на уроках використовую інтерактивні технології.
За технологією "Асоціативний кущ"на етапі актуалізаціїї опорних знань,учні вчаться активно сприймати матеріал, співвідносити здобуті раніше знання з новими.
На етапі підведення підсумку уроку використовую технологію "Сенкан", яка не тільки сприяє покращенню емоційного стану школярів, а й дає змогу перевірити, як учні запам'ятали найважливіші поняття теми, розвиває вміння узагальнити вивчений матеріал. Створюючи сенкан, діти перетворюють нові знання на власні.
З задоволенням діти працюють в парах або групах за стратегією "Порушена технологія".
Подобається дітям стратегія "Взаємні запитання", коли вони складають запитання "товсті" і "тонкі".
Майже на кожному уроці застосовую стратегію "Кубування" та "Ромашка Блума" для того, щоб діти вчилися узагальнювати, розуміти виучуване, фантазувати.
Бо легше дати відповідь на поставлене вчителем запитання, а самостійно створене запитання, є складним процесом розумової діяльності, що має назву - критичне мислення.
Системне формування творчих та пізнавальних здібностей учнів з використанням технології розвитку критичного мислення призводить до того, що діти навчаються самостійно вчитися, критично мислити, використовувати набуті знання у повсякденному мовленні та житті. Бо саме початкова школа є фундаментом формування критичного мислення як пріоритетного напрямку розвитку комунікативної компетентності сучасної особистості.
Комментариев нет:
Отправить комментарий