Школярі молодшого шкільного віку із цікавістю ставляться до всього нового, чого вони ще не бачили або не чули. Вони мають потребу отримувати нові знання. Що ж є джерелом такої активності? Звичайно, інтерес, до оточуючого світу. Виходячи з даного положення, можна говорити про існування тісного зв’язку між інтересом і пізнанням, оскільки, за умови наявності у людини пізнавальної здатності і внаслідок неї, інтерес пробуджується, активізується, розвивається. Тому у своїй педагогічній діяльності намагаюся усіма можливими способами запалювати в дітях гаряче прагнення до знань і до навчання, тобто розвивати пізнавальний інтерес.
В одночас не обмежуюсь тільки навчальною діяльністю. В сучасному світі існує багато цікавого про що хотіли б дізнатися діти. Наведу приклад. Нещодавно четвертокласники дізналися, що 18 січня відзначається Всесвітній день сніговика. І щодо цієї події у них виникло багато запитань. Розуміючи, що моя розповідь не досягне значного ефекту у пізнанні дітей з даної проблеми, вирішила запропонувати самостійно підготувати інформацію, надаючи їм вільний вибір діяльності. Учні, прагнучи поділитися з однокласниками новою інформацією, із задоволенням відшукували її з різних джерел. Деяка інформація нам була відома, а з деякою познайомилися вперше. Наприклад, ніс у вигляді морквини прикріплювали, щоб умилостивити духів, що посилають врожай і родючість. Перевернуте відро на голові символізувало достаток у домі. Згідно з переказами, у 1493 році італійський скульптор, архітектор, поет Мікеланджело Буонарроті вперше зліпив снігову фігуру. Перша письмова згадка про сніговика зустрічається в книзі ХVІII століття: там йдеться про «красивого сніговика» гігантських розмірів. також стало відомо, що ідея цього свята спала на думку колекціонеру Корнеліусу Гретцю з Німеччини. За задумом творця свята, цифра 18 схожа на сніговика і саме в січні у багатьох країнах лежить сніг. Не обійшлося і без конкурсного завдання «Які слова сховав сніговик?». Завершальним етапом роботи стало відкриття дизайнерської майстерні для сніговика. Так, завдяки своїй пізнавальній активності діти знайомляться з оточуючим світом, що є умовою успішної соціалізації.
Комментариев нет:
Отправить комментарий